Belangrijke informatie voor jou


Carefriend - urenregistratie

Jouw gewerkte uren dien je maandelijks met behulp van een online urenbriefje in. Dit doe je in ons gebruikersvriendelijke cliëntvolgsysteem Carefriend via inzowijs.carefriend.nl/login. Jouw persoonlijke gebruikersnaam en wachtwoord heb je per mail ontvangen van het Secretariaat, evenals een duidelijke handleiding. Lees deze goed door, want hierin staat stap-voor-stap beschreven hoe de urenregistratie werkt. Het is belangrijk dat je elke maand drie stappen doorloopt; afspraak maken, bevestigen en indienen. Als dit niet correct is gedaan, kan onze Financiële administratie je helaas niet uitbetalen. Voor vragen kun je natuurlijk altijd bij terecht bij jouw zorgcoördinator of het Secretariaat.

Zorg ervoor dat je je urenbriefje netjes aan het eind van elke maand hebt ingediend. Het te laat insturen van uren kan consequenties hebben voor de uitbetaling van je salaris. 

Carefriend - rapporteren

Na elke begeleiding rapporteer je op de doelen in Carefriend. Jouw zorgcoördinator gebruikt deze rapportages als basis om de voortgang van de begeleiding te monitoren. Het is de bedoeling om de rapportage samen met de cliënt in te vullen. Probeer het rapporteren dus zoveel mogelijk tijdens de begeleiding te doen. Naast de doelen worden ook de succeservaringen in de rapportage gedeeld. Wees je er bewust van dat ouders/verzorgers de rapportages ook kunnen lezen. Let op: urgente zaken (zoals een melding van agressie) worden niet via Carefriend, maar direct en persoonlijk aan de zorgcoördinator gemeld. Een handleiding hoe te rapporteren ontvang je apart.

Roosters, vrije dagen en ziek melden

Voor aanvang van de begeleiding worden er afspraken gemaakt over de werkdagen en –tijden. Natuurlijk kan het voorkomen dat je rooster op den duur wijzigt, waardoor begeleiding op de afgesproken momenten niet meer mogelijk is. Als deze situatie zich voordoet, probeer dan eerst met het gezin een oplossing te vinden. Koppel deze oplossing vervolgens terug naar je zorgcoördinator en neem contact met hem of haar op als je er met het gezin niet uitkomt. Vraag tijdig aan ouders of er vakantieplannen zijn en kijk samen naar de mogelijkheden om eventueel meer of minder uur te begeleiden tijdens de vakantie. Als het gezin om extra begeleidingsuren vraagt en jij kunt deze niet invullen, laat dit dan tijdig aan je zorgcoördinator weten. Wij gaan dan op zoek naar een extra begeleider. 

Het kan voorkomen dat je wegens ziekte geen begeleiding kunt geven. Laat dit zo snel mogelijk aan ouders weten en informeer of zij een vervanger willen. Is dit het geval, koppel dit dan direct terug aan de zorgcoördinator. Ben je langer dan een week ziek, geef dit ook door aan je zorgcoördinator. Je kunt niet gewerkte uren niet schrijven. 

CBBS

Een aantal weken nadat je je contract hebt ontvangen, krijg je van ons inloggegevens om in te loggen op de website van het CBBS (ons salarisadministratiekantoor). Op jouw beveiligde pagina vind je jouw loonstroken en jaaropgaven. Mocht je je code kwijt zijn, neem dan contact op met Ilona Tacko of Minouk Brama (secretariaat@inzowijs.nl). Zij kunnen jouw code opvragen bij het CBBS.

Onkosten declareren

Onkosten die je, in overleg met je zorgcoördinator, mag declareren, zijn: reiskosten naar en van werk of andere uitgaven die nodig zijn om de begeleidingsdoelen te behalen. Wij vragen je de gemaakte uitgaven wel eerst voor te schieten en het is belangrijk dat je alle bonnetjes en kaartjes bewaart. Willen ouders dat je met het kind op stap gaat en je maakt hierbij kosten die niets met de begeleidingsdoelen te maken hebben, dan zullen ouders deze zelf moeten betalen. 

Reis je met een ov-chipkaart, dan dien je een transactieoverzicht met ons te overleggen. Om dit overzicht te kunnen inzien moet je je aanmelden bij www.ov-chipkaart.nl of www.ns.nl. Reis je met eigen vervoer dan kun je € 0,21 per gereden kilometer in rekening brengen.

De reiskosten die je maakt voor een begeleiding kun je eenvoudig declareren via het dashboard van het CBBS (https://inzowijs.hrsoftware.nl). Doe dit zo snel mogelijk na het laatste begeleidingsmoment van de maand en upload alle ingescande bonnetjes, kaartjes en transactieoverzichten. Het geld wordt (onbelast) uitbetaald bij je salaris en het bedrag is terug te vinden op je loonstrook in de kolom ‘reisvergoeding’. Heb je een vraag over het bovenstaande? Stuur een e-mail naar Ilona Tacko via i.tacko@inzowijs.nl.

VOG en arbeidsovereenkomst

Voordat je mag starten met begeleiden moeten wij een kopie van je identiteitsbewijs, jouw VOG (Verklaring Omtrent Gedrag) en een ondertekend arbeidsovereenkomst in ons bezit hebben. 

De VOG wordt door ons Secretariaat aangevraagd. Jij ontvangt vervolgens een e-mail van Dienst Justis zodat je de aanvraag kunt afmaken en betalen. Zodra wij jouw (originele) VOG hebben ontvangen, kunnen wij je arbeidscontract maken en naar je opsturen. De voorgeschoten kosten kun je bij ons declareren en worden bij je eerstvolgende salaris uitbetaald.

Pensioeninformatie

Als werknemer bij Inzowijs word je verplicht aangemeld bij het PFZW voor de opbouw van je pensioen. De pensioenpremie wordt maandelijks van je brutosalaris, exclusief vakantiegeld/vakantiedagen en compensatie-uren, ingehouden. Jij betaalt maandelijks de helft en Inzowijs de andere helft. 

De hoogte van de premie wordt jaarlijks door het PFZW vastgesteld. Inzowijs heeft daar geen invloed op. Jaarlijks ontvang je van het PFZW een overzicht met jouw pensioeninleg en wat je op je pensioengerechtigde leeftijd aan pensioen zal ontvangen. 

Inzowijs online

Om je te informeren over de nieuwste ontwikkelingen, beleidsbeslissingen en andere interessante informatie ontvang je circa zes tot acht keer per jaar een Inzowijs-update per e-mail. Ons Secretariaat meld je hiervoor automatisch aan op het moment dat je een contract krijgt. Ouders en verzorgers van cliënten ontvangen elk kwartaal een nieuwsbrief. Volg je ons trouwens al op Instagram, Facebook, LinkedIn en YouTube?

Klachten

Als je ergens ontevreden over bent, meld je dit eerst bij je zorgcoördinator. Hij of zij is je eerste aanspreekpunt en de aangewezen persoon om dingen met jou op te lossen. Mocht je niet bij je zorgcoördinator terecht kunnen of willen, dan kun je contact opnemen met onze directeur Edwin Bijsterveld (e.bijsterveld@inzowijs.nl). Als ook hij de situatie voor jou niet naar tevredenheid kan oplossen, dan kun je middels dit klachtenformulier een officiële klacht indienen.

Vertrouwenspersoon

Femke Rijkens is vertrouwenspersoon bij Inzowijs. Hoewel wij hopen dat je naar ons toekomt als er iets niet goed gaat op het werk, kan het zijn dat je bepaalde dingen niet met onze directeur kunt of wilt bespreken. Dan is Femke voor jou als begeleider altijd beschikbaar. Zij is bereikbaar via 06 - 51 39 11 59 en femke@merelfoundation.nl.

De Kick-off

Voor alle nieuwe medewerkers geldt dat zij de Kick-off moeten bijwonen. Wij vinden het belangrijk dat je goed bent voorbereid op je nieuwe taak en dat je weet wat je van Inzowijs kunt verwachten. Tevens is de Kick-off bedoeld om je concrete tips en handvatten te geven voor de begeleiding. Je wordt door het Secretariaat per mail uitgenodigd voor de eerstvolgende bijeenkomst. Je bent verplicht deze bij te wonen. Daarom krijg je hiervoor 1,5 uur uitbetaald. Dit wordt intern geregeld. Je ontvangt dit bedrag bij je eerste salaris na het inleveren van je eerste werkuren. 

Protocol gedragscode veiligheid

Wij vinden het heel belangrijk dat jij als medewerker van Inzowijs in een veilige omgeving je werkzaamheden kunt uitvoeren. Om dit te waarborgen hebben wij een protocol gedragscode veiligheid voor ouders en begeleiders opgesteld, dit vind je in de map Standaarddocumenten in Carefriend. Hierin kun je lezen hoe wij binnen Inzowijs omgaan met grensoverschrijdend gedrag en wat we in die gevallen van jou verwachten. Elke vorm van (intentie tot) agressie moet aan ons gemeld worden. Ook rapporteer je het incident altijd in Carefriend door middel van het formulier Melding Agressie Incident (MIA) of Melding Incident Overig (MIO). Zoals de naam zegt, vallen alle vormen van agressie (verbaal en fysiek) vanuit de cliënt onder de MIA. Overige incidenten zoals valongelukjes of vergeten medicatie vallen onder de MIO. Wij kunnen vervolgens samen kijken naar een geschikte oplossing en zo de kwaliteit van de zorg en jouw veiligheid waarborgen. 

Privacyreglement

De persoonlijke gegevens van medewerkers en cliënten worden binnen Inzowijs zorgvuldig beschermd. Dit houdt onder andere in dat we geen e-mails versturen met daarin de volledige naam van de cliënt. Ook verstrekken wij geen informatie over het kind aan derden als we daarvoor geen toestemming hebben. Dit vraagt ook van jou als begeleider om een bewuste houding en oplettendheid. Zo mag je bijvoorbeeld geen foto’s van de cliënt plaatsen op social media. Lees meer in ons algemene privacyreglement of check het protocol Privacy in Carefriend.

Bibliotheek

Inzowijs beschikt over een eigen bibliotheek. Hier vind je literatuur, spellen en materialen die je kunt lenen voor je begeleiding. De bibliotheeklijst met alle boeken, spellen en materialen is te vinden in Carefriend.

De groep

Wij bieden naast begeleiding in de thuis- of schoolsituatie ook groepsbegeleiding. Deze vindt plaats op de groep welke is gesitueerd in Leiden. Meer informatie hierover lees je op onze website. 

WIJS training en ontwikkeling

Natuurlijk groei jij als begeleider door het doelgericht werken met kinderen en jongeren en de ervaring die jij daarbuiten opdoet. Wij vinden het belangrijk om deze groei verder te bevorderen. Om hierin te kunnen faciliteren is in 2016 WIJS training en ontwikkeling van start gegaan. Middels het aanbieden van trainingen willen wij jouw mogelijkheden tot deskundigheidsbevordering versterken. Via de nieuwsbrief en de website houden wij je op de hoogte van het trainingsaanbod. 

Personeelsraad Inzowijs

De Personeelsraad van Inzowijs komt op voor de belangen van begeleiders. De raad bestaat uit zes begeleiders, twee zorgcoördinatoren en iemand van het Secretariaat. Vier keer per jaar vindt er een PR-vergadering plaats, waarin gesproken wordt over zowel punten die begeleiders aandragen als zaken die door Inzowijs naar voren worden gebracht. Initiatieven en succeservaringen die de revue passeren koppelt de PR vervolgens terug naar alle begeleiders. Loop je met iets rond, spreek (een van) de leden vooral aan of neem contact op door een mailtje te sturen naar personeelsraad@inzowijs.nl. Uiteraard wordt er vertrouwelijk met deze informatie omgegaan.